Data, analyser og undersøgelser
Vil du være skarp på markedet, menneskene og kulturen? Vil du fremme fakta og objektivitet frem for holdninger? Vil du optimere indsatsen og følge med konkurrenterne?
Så bør du prioritere undersøgelser og analyser forud for en kommunikationsindsats.
I Lead Agency har vi erfaret, at succesraten for effektfuld kommunikation ofte øges, når udviklingen af strategien og den efterfølgende eksekvering sker på baggrund af indsamlet og analyseret data. En databaseret tilgang kan hjælpe jer med at opnå vitale indsigter, der vil bidrage til præcise budskaber og styrke kampagner samt andre kommunikationsaktiviteter.
Resultaterne vil ofte ikke alene forbedre chancerne for at opnå succes, men også fungere som stærk intern læring og argumentation.
Sådan arbejder vi
Vi bruger undersøgelser og analyser i Lead Agency for at optimere kommunikationen og bidrage til kommerciel, politisk og samfundsrelevant stillingtagen. Vi skræddersyr det altid til dine behov, dit budget og opgavens karakter, og vi tilpasser og finjusterer vores analysedesign til hver enkelt opgave. Dette sikrer, at vi ikke spilder ressourcer på dataindsamling og analyse, der kunne gennemføres smartere og mere økonomisk.
Vi har partnerskaber med velrenommerede analyseinstitutter samt vores egne stærke analytiske talenter på området, og derfor kan vi udføre en bred vifte af analyser. Vi anvender både kvalitative og kvantitative veletablerede teknikker såsom spørgeskemaer, fokusgrupper, interviews og registerstudier. Derudover er vi eksperter i moderne undersøgelser, som blandt andet består af overvågning og monitorering af sociale medier, hvor vi kan håndtere og bearbejde store mængder data fra både Google og sociale medier.
Det kan I forvente
Vi anvender undersøgelser og analyse i vores arbejde på tværs af discipliner såsom public affairs, PR, kampagner, branding- og kommunikationsstrategier.
Indsigterne kan bruges som brændstof til PR-indsatsen, som argumentation over for politiske interessenter i forbindelse med en public affairs-indsats og som input til temaer og budskaber i en kommunikationsstrategi.
I kan forvente specifikke, håndgribelige anbefalinger til handling. Om det er en prioritering af indsatser, anbefaling til valg af platforme eller en målretning af kommunikationen, afhænger naturligvis af jeres behov.