Michael Kowal

Strategy Director & Partner

Michael Kowal har mere end 20 års erfaring med udvikling af unikke brandpositioner og effektive kommunikationsstrategier for danske og internationale brands og virksomheder som bl.a. McDonald’s, Nordea, Danish Crown, VW, PostNord, Norlys, Visit Denmark, Coop, Sundhedsstyrelsen, Hjerteforeningen og mange flere.

Kowal rådgiver om bl.a. branding, purpose & core story, corporate communication, kommunikationsstrategi og kampagner. Han er specialiseret i at konkretisere og udvikle virksomheders distinkthed i feltet mellem det samfundsansvarlige og kommercielle, og har indgående erfaring i rådgivning på topledelsesniveau – ikke mindst i organisationer og virksomheder, der agerer i komplekse stakeholderlandskaber. Kowal brænder for, at strategi aldrig er strategi for strategiens skyld, men konkret, handlingsanvisende og retningsgivende for det kreative og konkrete kommunikationsarbejde, så menneskelig indsigt og forretningsforståelse går hånd i hånd.

Kowal er uddannet cand.merc. i communication management fra CBS.

Han overraskes hver dag over, hvor meget han lærer af sine to børn på 6 og 11 år – og finder ellers inspiration gennem bøger og gode podcast. Kowal er i øvrigt selverklæret Heavy Metal-aficionado, og holder jævnligt rockstjerne-drømmen ved lige på sin søns trommesæt.