Brandstrategi gav ny fond opmærksomhed i konkurrencefyldt marked
Udfordringen
I 2022 skulle Ebbefos Fonden lanceres som en helt ny almennyttig fond i Danmark. Derfor havde de brug for en stærk branding og position, så fonden kunne skille sig ud og blive bemærket i fondslandskabet.
Ebbefos Fonden støtter initiativer, der kan bidrage til at forbedre trivsel og forebygge mistrivsel på såvel kort som på lang sigt – og dette skulle afspejles i deres strategi og visuelle identitet.
Løsningen
Lead Agency udviklede i tæt samarbejde med bestyrelsen og familien en stærk brandstrategi inkl. purpose, narrativ og visuel identitet (CVI), som positionerer Ebbefos Fonden som den nye, stærke og handlingsorienterede stemme i markedet.
Processen indbefattede interviews med stakeholders og familiemedlemmer samt workshops med både direktion og bestyrelse.
Det blev til et lilla univers med taglinen ”Når livet slår knuder” – for Ebbefos Fonden er sat i verden for at løsne livets knuder for så mange som muligt.



Resultatet
Hele brandstrategien blev lanceret i oktober 2022 og rullet ud på Fondens hjemmeside og sociale medier. Med den nye strategi og iøjnefaldende CVI inkl. en kreativ og indholdsmæssig toolbox kunne Ebbefos Fonden strømline og optimere kommunikationen og positionere sine visioner og budskaber i et konkurrencefyldt marked.