Sæt strøm til din bildrøm

Dansk Elbil Alliance

Opgaven

Den offentlige samtale om elbiler er i høj grad fokuseret på begrænsninger, den teknologiske udvikling og myter. Dansk Elbil Alliance ønskede derfor at øge danskernes viden om elbiler, så de kan vælge bil på et oplyst grundlag. Mange af de forklaringer, danskerne bruger som årsager til ikke at købe elbil, kan tilbagevises med gode, valide argumenter og fakta. Målet er derfor at skabe engagement i form af dialog og debat om myterne om elbiler.

Løsningen

‘Sæt strøm til din bildrøm’ – en kampagne, der med viden og fakta, afmonterer hverdags myter blandt danskerne om elbiler. Med kampagnen har vi skabt nye billeder og fortællinger om elbilen som en bil, der har det hele og lidt til. Vi ved, at mange forbehold kan imødegås, hvis forbrugeren prøver en bil på egen krop. Som en del af kampagnen tog vi derfor med Pelle Hvenegaard i spidsen ud for at overraske tre danskere, der alle kører på benzin eller diesel. Vi byttede deres biler ud med en, der kører på strøm.

Elbiler er et emne, mange danskere har en holdning til – og vi har med Sæt strøm til din bildrøm-kampagnen fået mulighed for at nuancere flere af dem.

Resultatet

577.020

danskere har vi nået med kampagnens budskaber og indhold.

+30.000

reaktioner (likes, kommentarer og delinger) har vores indhold opnået på Facebook i et aktivt fællesskab om at sætte strøm til en bildrøm

4.000

kliks til www.bildrom.dk fra opslag, annoncer og et aktivt kommentarspor på kampagnens sociale medie platforme.

elbil-laptop
elbil