Trine Pilgaard Jørgensen

Head of Digital Strategy & AI

Trine er Head of Digital Strategy & AI i Lead. Hun arbejder med udvikling af digitale strategier, opbygning af communities og kreativt indhold til sociale medier. Oftest i krydsfeltet, hvor politisk interessevaretagelse møder indholdsstrategier og eksekvering på tværs af digitale platforme for kunder i både den offentlige og private sektor. Særligt er Trine drevet af kommunikation, der gør en forskel for det enkelte menneske og vores fælles sundhed.

Trine er cand.soc. i politisk kommunikation og ledelse fra CBS, hvorfra hun også tog sin bachelor, HA.kom. Hun har en digital baggrund fra sin tid i tv-branchen, hvor Trine gennem tre år har arbejdet på Nordisk Film TV med strategisk udvikling af Go’morgen og Go’aften Danmarks aktiviteter på sociale medier. Trine fungerede samtidig som en aktiv del af afviklingen under live optagelserne på Hovedbanegården og i Tivoli. Her var hun ansvarlig for at eksekvere på strategien og udkomme med indhold, der engagerede et af Danmarks største digitale fællesskaber.

Trine bruger nok lidt flere minutter på internettet end gennemsnittet, når hun browser nyheder på X, forsøger at knække koden til algoritmen på LinkedIn eller lærer kodning i Generative AI-værktøjer i sin fritid. Trine bliver motiveret, når hun kaster sig ud i nye udfordringer som eksempelvis boksning.