Marianne Hjaltelin

CEO & Partner

Som CEO i Lead Agency står Marianne i spidsen for partnergruppen og den daglige ledelse.
Marianne er desuden strategisk rådgiver for en række kunder i feltet mellem forretningsudvikling og kommunikation. Marianne tror på, at værdien af autentisk og meningsfuld historiefortælling både kan ses på top- og bundlinje. Hun brænder især for at konkretisere virksomheders samfundsansvar, for branding, bæredygtighed, diversitet og andels-/foreningsejerskab.

Marianne er uddannet idéhistoriker fra Århus Universitet, og med masteropgaven “Humor – i et strukturelt, psykologisk og filosofisk perspektiv” lå det måske ikke ligefor med en arbejdsmæssig livsbane i kommunikation og marketing. Men de tidlige nuller bød på sjove og kloge mennesker i branchen, og via en masse sammentræf endte Marianne med nogle af de bedste og blev hængende. Marianne har gennem sin karriere arbejdet med at skabe stærke brandoplevelser baseret på menneskelige indsigter, forretningsforståelse og digital innovation.

Marianne har haft forskellige ledelsesposter, bl.a. i Hjaltelin Stahl, nu Accenture Song, og stået i spidsen for GroupMs nordiske konsulentben, Acceleration. Alle steder har Mariannes roller rummet en god kombination af strategisk kunderådgivning, ledelse og kommerciel udvikling. Marianne har bl.a. løst opgaver for Arla, Nykredit, Coop, Tryg, Norlys, Ikea og Telia.

Marianne er oprindelig jyde, men har for længst tabt sit hjerte til København, som hun både bruger til sine morgenløbeture, til kajaksejlads, restaurantoplevelser, koncerter og teaterture. Og så elsker Marianne nok lakrids og papiraviser cirka lige højt.