Mads Jonassen

Head of Creative

Mads er som Head of Creative involveret i udvikling og eksekvering af mange af Lead Agency’s kampagner. Den gode idé er meget ofte vejen til store resultater, og derfor har han specialiseret sig i kreativ konceptudvikling, der skaber relevans, mening og engagement hos sine målgrupper. Mads evner med andre ord at fange kundens budskab og vende det til en historie med publikums behov i centrum. Historiefortælling skal kunne fungere optimalt på tværs af kanaler. Derfor arbejder Mads også lige hjemmevant indenfor film, digitalt og grafisk design. Det handler om at gøre kommunikation til noget, der kommer os ved.

Før Mads kom til Lead, var han ejer og kreativ direktør i kommunikationsbureauet Force of Nature med fokus på kunder inden for særligt kultur, samfund og film. Tidligere var Mads kreativ chef hos Nordisk Film og ansvarlig for store nationale reklamekampagner for danske og udenlandske film. Her blev talentet for at arbejde med meget forskellige målgrupper skærpet. Det samme gjorde evnen til at skabe kampagner med stor effekt på kort tid. Mads er rundet af en klassisk bureau baggrund hos bl.a. Propaganda Mccann. Her blev hans interesse for den visuelle historiefortælling for alvor vakt, og en grafisk designuddannelse blev gradvist udbygget til også at omfavne den gode historiefortælling.

Mads har meget svært ved at undvære sine lange løbeture. Der er dog en stor chance for, at han hellere vil underholde om dengang, han gik fra København til Lolland-Falster. Fælles for de to er fordybelsen og muligheden for at komme ud og få inspiration, så arbejdet altid bliver baseret på friske input. Det går også fint hånd i hånd med, at Mads ugentligt går til bueskydning med en flok pensionister, men i Japan mest er kendt for sit tøjdesign.