Opgaven
Hvor meget og hvordan skal man som forældre blande sig i sine teenageres liv? Hvordan undgår man at skubbe børnene fra sig, og at døren til teenageværelset lukker?
Når børn bliver teenagere, kommer relationerne i familien ofte på prøve. Hele 39 procent af forældre i målgruppen synes, de kan blive bedre til at tale om de udfordrende emner, som teenageårene tager med.
Kampagnen skulle klæde forældre på til at tage de svære samtaler og vise, hvor vigtigt involvering og dialog er for teenageres trivsel.
Løsningen
En række film (kampagnefilm, case- og ekspertfilm) skulle sætte fokus på den store indflydelse forældre har på teenageres liv og give gode råd til, hvordan man tager hul på de svære samtaler.
Filmene skulle:
- Udbrede viden om, hvilken betydning forældre har for deres teenagere i forhold til emner som bl.a. alkohol, sociale medier og trivsel.
- Motivere forældre til at involvere sig og sætte rammer for deres teenagere.
- Skabe refleksion om de dilemmaer, der kan udfordre forældre/teenager-samarbejdet.
- Skabe trafik til det website, der blev udarbejdet til at give teenageforældre viden og gode råd om, hvorfor og hvordan de kan være en aktiv del af deres teenageres liv. Lead Agency stod bag kampagnenavn og -identitet.