Opgaven
Danmark har fået en ny samtykkelov. Men hvad er samtykke? Og hvordan giver man det? Det skulle en digital kampagne være med til at sætte fokus på blandt unge.
Kampagnen skulle udbrede kendskabet til og forståelsen for begrebet samtykke, hvad der ligger i det, og hvor grænserne går for strafbar seksuel adfærd. Den skulle samtidig være en samtalestarter og aflive myter om voldtægt og samtykke.
Løsningen
Der er mange måder at invitere til sex, og der er lige så mange måder at sige ja eller nej – også undervejs. Det vigtigste er bare, at begge parter er enige. Derfor udviklede vi kampagnen ”Sex? Kun med samtykke” der flyttede fokus fra ja/nej-sigeren til den gensidige handling, sex er.
Kampagnen legede med kendisser og fænomener og koncepter fra populærkulturen til at skabe blikfang, og eksperimenterede undervejs med nye kanaler fx Tinder, TikTok, Stories og tendenser som ASMR og #bevægelser.
Resultatet
80%
Vi etablerede en aktiv #bevægelse og fik stor opbakning fra sagsfæller og unge generelt
Merchandise blev brugt, efterspurgt og delt i alle dele af landet
Silver winner at Digital Communication Awards 2021