LEAD Agency har købt Inspire Film and Content Strategy og ansat stifter, journalist, producer og filmskaber Josefine Volqvartz i en stilling som direktør. Blandt meget andet skal Josefine stå i spidsen for at skabe nye filmformater og contentstrategier til kommunikationshusets kunder med særlig fokus på diversitet, grøn omstilling og socialt ansvar.

”Vi har med nogle gode regnskaber i ryggen sat gang i en vækststrategi – og købet af Inspire Film og tilgangen af Josefine er en del af den. Josefine bidrager med en masse ny viden og virkelyst, som hun har opbygget gennem en lang karriere som journalist, producer og filmskaber – senest som stifter af Inspire Film and Content Strategy. Josefine har også stor erfaring med at rådgive topledere og direktioner, og det hele glæder vi os til at sætte i spil for nye og eksisterende kunder,” siger adm. direktør og partner, Søren Kaster.

Josefine Volqvartz er medieiværksætter med et stort socialt engagement og en international karriere bag sig. Hun har arbejdet som journalist på den britiske avis The Guardian og hos CNN i London. I 2005 var hun med til at stifte og konceptualisere nyhedskanalen Al Jazeera English, hvor hun efterfølgende var reporter og producer. Efter et smut forbi Mellemøsten rykkede Josefine i 2009 til Sydafrika, hvor hun fortsatte med tv-produktion af nyheder, talkshows og magasinformater.

I 2017 stiftede Josefine Inspire Film – et nordisk produktionsselskab med base i København drevet af et ønske om at forbedre verden gennem konstruktive fortællinger, der vinder genklang, sætter agendaer og skaber impact. Samme ambition bringer Josefine nu ind i LEAD.

”I LEAD Agency har jeg fundet en ambitiøs, kreativ og passioneret gruppe talenter, der ligesom jeg gerne vil skabe positive forandringer igennem fortællingens kraft. Et perfekt match, der ligger i naturlig forlængelse af de opgaver, jeg hidtil har arbejdet med, og det giver så god mening for mig at blive en del af LEAD. Jeg glæder mig til at sætte levende billeder på tidens store udfordringer og ikke mindst på løsningerne i samarbejde med mit nye team,” siger Josefine Volqvartz, direktør i LEAD Agency.

I Inspire Film & Content Strategy stod Josefine i spidsen for at skabe indhold til både virksomheder, organisationer og tv-stationer. Herunder corporate content for virksomheder som Microsoft, Mærsk, DHL, Forenet Kredit og Volvo. Josefine og Inspire Film har også dækket store events som Women Deliver og Sustainia, og hun har produceret dokumentarudsendelser og nyhedsindslag om danske og skandinaviske forhold til internationale tv-broadcastere som bl.a. Al Jazeera, ABC og Reuters.

Hjertet banker for kvinders rettigheder og grøn omstilling

I 2020 tog Josefine initiativ til KvindeKompagniet, som gennem podcasts, tv-interview og debat-aktiviteter arbejder for at øge andelen af kvindelige iværksættere i Danmark. Foreningen står også bag kampagnen ”Rollemodeller for alle”, der sætter fokus på vigtigheden af, at kommende generationer har flere kvindelige erhvervsledere at spejle sig i. Og netop et mangeårigt fokus på diversitet, grøn omstilling og social retfærdighed skal nu gå hånd i hånd med LEADs kommunikationsrådgivning.

”LEAD er et kommunikationshus, hvor hvert ord tæller, og hvor der i stort og småt insisteres på, at ordet skal bruges til at skabe en positiv samfundsforandring. Den metier og det formål er vi 120 procent fælles om at brænde for, og jeg glæder mig vanvittigt til at bringe mine erfaringer fra ind- og udland i spil sammen med alle mine nye, dygtige kolleger,” siger Josefine Volqvartz.

Josefine er uddannet i England med en MPhil i Social and Political Science fra Cambridgde University, en MA i International Journalism fra City University og en BA i Art History fra University of London.

LEAD har i dag 46 medarbejdere og forventer yderligere ansættelser i løbet af året.