Et kreativt talent, en kreativ med bureau-år på bagen, en kreativ senior fra mediebranchen, to garvede journalister, to tidligere studenter og en tidligere departementschef har på hver sin måde fundet vej til LEAD. 

”Vi kom ud af 2020 med endnu et rekordregnskab, og vi har heldigvis haft travlt lige siden. Derfor har vi også været så privilegerede at kunne udvide medarbejderstaben med både unge talenter og erfarne eksperter fra forskellige brancher og sektorer,” siger adm. direktør Søren Kaster.

Blandt de nye kollegaer er otte fastansatte. Det drejer sig om kreativ/digital Christoffer Kolding, der senest kommer fra Primetime, digital konsulent Andrea Eg Nørmark, der før var journalist og tilrettelægger på TV2 Go’ Morgen Danmark, Cavling-pris nomineret journalist og rådgiver Henrik Brun, der bl.a. har været på Information og Kristeligt Dagblad, journalist og rådgiver Sandra Meersohn Meinecke, der er hentet fra DR, Rikke Bo Lundberg, der pr. 1. maj er startet som chefrådgiver og tidligere har været hos bl.a. TV2 og Aller, PR-konsulent Louise Bendixen, der er ansat efter en tid som først praktikant og dernæst student, juniorkonsulent med fokus på public affairs Kirstine Bukhave, der også har været praktikant og student og lige om lidt kan kalde sig kandidat i statskundskab fra KU og konsulent hos LEAD samt designer og brandkonsulent Marcus Melo, der er ansat til at sætte ekstra kog under LEADs egen branding-gryde.

Ud over de nye kollegaer har LEAD også lavet en dugfrisk og eksklusiv samarbejdsaftale med tidligere departementschef i Sundhedsministeriet, Per Okkels, der fremover skal indgå i arbejdet med en række større udviklingsprojekter inden for sundhedsområdet.

”Et kommunikationshus som vores får god energi og høj faglighed af at været beboet af forskellige mennesker med forskellige kompetencer fra forskellige sektorer og livspositioner. Derfor er jeg selv og resten af partnergruppen enormt begejstrede for at kunne byde velkommen til den brede pallette af nye kollegaer, der uden tvivl kommer til at sætte sit personlige præg både internt og ude hos kunderne,” siger Søren Kaster.

Aktuelt søger LEAD en erfaren chefkonsulent med sundhed i blodet, og i løbet af sommeren er det planen og håbet, at endnu flere nye kollegaer finder vej til kommunikationshuset – bl.a. gode folk med særlige kompetencer inden for bæredygtighed, public affairs og digital.