LEAD ydelser

Purpose & Core Story

”Kærlighed er et slående eksempel på, hvor lidt virkelighed betyder for os.” – Marcel Proust 

De historier og budskaber vi husker, husker vi sjældent fordi de er logisk argumenterende eller spækket med alle de rigtige pointer. Vi husker historier, budskaber og slogans, fordi de rører noget i os – fordi de vækker følelser.  

Logos, etos og patos 

Uden at vække følelser – af hvilken som helst type på spektret – er det tæt på umuligt at brænde igennem med et budskab. Så kan man have nok så mange slides og præsentationsteknikker med i rygsækken – hvis ikke vi røres, husker vi sjældent. 

Og selvom følelser og intuition ikke altid rangerer højt som argument i erhvervslivet, så skal en organisations purpose og grundfortælling helst også rumme en appel til følelser, hvis budskaberne skal mobilisere og engagere kunder, medarbejdere og interessenter.  

”Purpose”, ”vision”, ”raison d’être” – et kært barn har mange navne. Det er jo buzzwords, men det ændrer ikke ved, at brandarbejdet bliver bedre og mere troværdigt, hvis man investerer tid og kræfter i at definere organisationens formål på et autentisk og lidt højere niveau. Fx er Apple ikke kun sat i verden for at lave computere og mobiltelefoner – de har siden stiftelsen haft en ambition om at revolutionere menneskers brug af teknologi, og sloganet ”Think Different” har fulgt virksomheden i alle årene. 

Kreativiteten gør forskellen 

Vi lægger hos LEAD mange kræfter i de kreative processer. Vi henter inspiration fra trends, tendenser, kulturliv, musik, kunst, litteratur og inspirerende mennesker, begivenheder og bevægelser i verdenshistorien. Vi insisterer på, at historierne skal rive os med – og det kræver at de rummer et poetisk element, som er unikt, for os til at stoppe op og som inspirerer os. 

Undersøgelser viser, at purpose-drevet branding kan have større effekt end konventionel markedsføring, men også at det kan floppe, hvis det ikke er veludført. I disse år, hvor bæredygtighed bliver et fokus i stadigt flere forretninger og organisationer, skal man fx være varsom med generiske statements om ”Vi vil gøre verden grønnere”. Det svarer efterhånden til at sige: ”Vi vil være digitale”. Ikke imponerende, når det står alene.  

Men hvis I kan forklare, præcist hvordan jeres ekspertise og arbejde bidrager til et højere formål, så kan vi – gennem et godt purpose og en corestory . hjælpe med at formidle det på en måde, så kan det give jer stor værdi. 

Purpose

Purpose & Core Story

Din historie skal komme med noget nyt og røre noget i os. Vi skal huske jer.

Eva Svavars, Partner

Alle ydelser