Masterclass i Public Affairs 2024

Er du en nysgerrig og samfundsengageret Public Affairs-professionel eller kommunikatør, der arbejder med politiske dagsordener og interessevaretagelse? Så kan du blive en del af holdet på vores Master Class i Public Affairs & Strategisk Kommunikation 2024, der løber af stablen i efteråret 2024.

Public Affairs arbejde er tæt beslægtet med begavet og kreativ strategisk kommunikation. Et grundigt udført notat, der præsenterer og underbygger dit argument med data, analyse og ideologi eller værdier, kan være god politisk kommunikation – men det kan en makrelmad også.

Tiden og udviklingen stiller krav til, at vi hele tiden udvider vores politiske værktøjskasse, så den har blik for og kan imødegå trends, tendenser, kommunikationskanaler, relevante meningsdannere og de nye typer af barrierer, vi møder i interessevaretagelsen.

 

Eva Svavars
“Public Affairs har ændret sig. Disciplinen er blevet mere kreativ gennem årene – på den gode måde - og fokus på etik, bæredygtighed og ansvarlighed fylder heldigvis meget mere i dag”
Group Client Lead & Partner

Derfor udbyder vi dette kursus for Public Affairs-professionelle og kommunikatører, der ønsker at tilføje kompetencer og metoder til værktøjskassen, og som samtidigt ønsker at udvide deres netværk.

Du skal tilmelde dig denne masterclass, hvis du drømmer om at øge din viden og udbygge dine redskaber indenfor den klassiske Public Affairs-disciplin. Men kurset er også for dig, der ønsker inspiration og værktøjer til at navigere i den komplekse og vanvittige virkelighed, der påvirker alles politiske interessevaretagelse i dag i alt fra SoMe-shitstorms, deep-fakes, AI, ESG-washing og purpose-mani.

Kurset foregår i tre moduler hos Lead Agency på Nørrebro og kursusledere er Partner og ekspert i positioneringsstrategi og interessehåndtering Amalie Gaardbo og Partner og Brandspecialist indenfor politisk kommunikation Eva Svavars. Flere rådgivere vil medvirke undervejs i kurset.

Amalie Gaardbo
“Den politiske udvikling kræver nye tilgange og metoder. For at mestre Public Affairs handler det om at eje din dagsorden og tilbyde løsninger med samfundsblik - ikke bare om netværk på Slotsholmen”
Group Client Lead & Partner

Kursusplan for efteråret 2024 (Datoer fastlægges i løbet af året)

Modul 1: Public Affairs-rådgiverens værktøjskasse (4 timer)
Introduktion til Public Affairs-rådgiverens værktøjskasse, herunder dagsordenanalyse, medieanalyse og -overvågning, kortlægning og analyse af interessentlandskab samt dataindsamling og udvikling af det gode politiske notat. Vi taler også om mødetyper, netværk, events og generel forberedelse i interessevaretagelsen.

Modul 2: Strategisk politisk kommunikation og inspiration fra kreative udviklere (4 timer)
Public Affairs er ikke kun notater, paragraffer og møder på Christiansborg og Toga. Feltet er også voldsomt influeret af ”fluid expectations”, det vil sige det faktum at djøf’ere og politikere også er almindelige mennesker, der går til koncerter, doomscroller og tørrer havregrød op fra gulvet i fritiden. Så når vi kommunikerer til dem, kan vi med fordel benytte os af mange af de kreative tilgange, som vi benytter i kreativ marketing og SoMe-kommunikation. Mød Lead Agency’s kreative hold og bliv inspireret til nye veje ind til kernen af din dagsorden og dine interessenter.

Modul 3: Design af din strategi og handlingsplan (4 timer)
Vi gennemgår og giver konkrete redskaber til udvikling af din politiske kommunikationsstrategi og handleplan (eller et case-eksempel). Gennem øvelser og i samtale udvikler du dine målsætninger og målgrupper og bliver skarp på, hvordan du designer de bedste budskaber og hvilke kanaler og evt. mere kreative tilgange, du med fordel kan benytte for at nå dine mål.

Kursuspris 19.900 DKK eks moms per deltager.