NORDIC TALKS

Nordisk Ministerråd

Opgaven

Nordisk Ministerråd iværksætter hvert år projekter i hele verden med det formål at brande Norden og med en ambition om at vise Norden i verden og ikke til verden. Men mange af projekterne har været enkeltstående begivenheder eller regionale indsatser, som ikke har fået den brede opmærksomhed, de fortjener. Endvidere har Norden i 2019 vedtaget en vision om at være verdens mest bæredygtige region, og også dette fokus havde Nordisk Ministerråd behov for træder tydeligere frem i brandingindsatserne.

På denne baggrund ønskede Nordisk Ministerråd et kreativt, open-source koncept for international branding af Norden, som kunne skabe samling for de mange internationale aktiviteter og som fremmer kendskabet til Nordens løsninger, produkter, services, kultur, værdier og ikke mindst bæredygtighedsambitionerne.

Løsningen

LEAD har udviklet det kreative brand koncept NORDIC TALKS, der er baseret på 5 dogmer, der gør det enkelt for arrangører fra hele verden at gennemføre NORDIC TALKS. De nordiske værdier og FN’s Verdensmål er i fokus, og det er ambitionen at NORDIC TALKS skal inspirere deltagere og lyttere til, hvordan de personligt kan handle for en mere bæredygtig udvikling. INSPIRE TO ACT - ACT TO INSPIRE er vores brandløfte.

Når en NORDIC TALK er gennemført, står LEAD for at post-producere, markedsføre og udgive episoderne i den internationale podcast-serie NORDIC TALKS. NORDIC TALKS er lanceret i sommeren 2020 og skal i de kommende år foldes ud i projekter i hele verden. www.NORDICTALKS.com

Resultatet

NORDIC TALKS allerede planlagt rundt om i verden en måned efter lancering
har lyttet til NORDIC TALKS podcasts den første måned
eksponeringer af indhold på Instagram den første måned
Phone-NT-x3