NORDIC TALKS

Nordisk Ministerråd

Opgaven

Nordisk Ministerråd har en klar vision – Norden skal være den mest bæredygtige region i verden. Opgaven var: Skab et brandkoncept, der positionerer Norden moderne og bæredygtigt og som samtidigt giver målgrupperne direkte værdi.

Nordisk Ministerråd iværksætter hvert år en lang række internationale projekter, der understøtter Nordens vision og som er med til at udbrede Nordens bæredygtige løsninger globalt. Men mange af projekterne har været enkeltstående begivenheder eller regionale indsatser, som ikke har fået den brede opmærksomhed, de fortjener, og som dermed er forspildte chancer ift. at styrke Nordens brand.

Derfor ønskede Nordisk Ministerråd et strategisk brandkoncept, der kunne samle de mange projekter i ét forbrugerrettet brand, der formidler visionen og øger det internationale kendskab til Nordens ambitioner indenfor bæredygtighed.

Løsningen

LEAD vandt opgaven med brandkonceptet NORDIC TALKS med payoffet INSPIRE TO ACT – ACT TO INSPIRE. Konceptet sætter rammen for en serie af liveevents, der broadcastes som en engelsksproget international podcastserie. LEAD udviklede desuden en samlet strategi for den digitale promovering fra lanceringen i sommeren 2020 og frem, hvor Nordisk Ministerråd ønsker et fokus på organisk og ikke annonceret rækkevidde.

NORDIC TALKS adresserer og finder løsninger på de største globale bæredygtighedsudfordringer. Løsninger almindelige borgere kan handle på allerede i dag. NORDIC TALKS faciliterer nysgerrige samtaler mellem pionerer, eksperter og meningsdannere og diskuterer, hvad vi kan gøre for at skabe en mere bæredygtig fremtid.

Nordic Talks er designet som et open-source brandkoncept, der nemt kan afvikles af arrangører verden over – arrangørerne skal blot følge DE 5 DOGMER. Fælles for talksene er afsæt i de nordiske værdier og FN’s Verdensmål– og at alle talks efterlader lytteren med et konkret ”action point”, som de kan handle på.

Ambitionen er, at NORDIC TALKS over tid skal udvikle sig til at blive Nordens svar på TED Talks. NORDIC TALKS er tilgængelige på www.NORDICTALKS.com, iTunes, Spotify og Android og promoveres via Instagram og Nordens SoMe kanaler.

Resultatet

+
pionerer, eksperter og meningsdannere har deltaget i vores talks
har lyttet til NORDIC TALKS podcasts siden lancering
personer har mødt vores indhold på Instagram
nordic talks2[2]
nordic talks1[2]