Employer Branding

Microsoft Development Copenhagen

Opgaven

Microsoft Development Copenhagen ønskede at modtage et større antal ansøgere til deres stillinger for softwareudviklere. Kampagnens formål var derfor at positionere Microsoft Development Copenhagen som en attraktiv arbejdsplads for talentfulde og ambitiøse softwareudviklere. Kampagnen skulle ikke tegne et glansbillede, men sætte fokus på faglighed og et godt arbejdsmiljø. Målgruppen var både danske og udenlandske softwareudviklere.

Løsningen

En targeteret kampagne, der viser mulighederne, potentialet og hverdagen som softwareudvikler hos Microsoft Development Copenhagen. Kampagnen bestod af online og offline materiale, gifs, posters af medarbejdere samt merchandise.

I employer branding filmen følger vi Sara hos Microsoft Development Copenhagen, som viser, hvor fedt det er at arbejde hos Microsoft Development Copenhagen – og hvor cool kollegaer hun har. Det bliver både pinligt og indstuderet, men får vist Microsoft Development Copenhagen fra en ny side.

Vi får gennem filmen både et indblik i de sociale og professionelle fordele ved at arbejde hos Microsoft Development Copenhagen.

Resultatet

unikke personer har set employer branding filmen.
%
har set filmen med Sara fra Microsoft Development Copenhagen til ende.
%
engagement rate på kampagnen.
microsoft-graa-fri