Branding & PR

Lovla

Slogan

Opgaven

Lovla er Danmarks nye danskproducerede datingplatform, der har slået op med overfladisk dating for at tage kærligheden alvorligt – også når den formidles digitalt.

Lovla er designet til at give danskerne bedre matches og tilbyder den mest specialiserede kærligheds-algoritme på markedet, som matcher brugere på ud fra bl.a. værdier, personlighed, kultur og hvor de er i sit liv. Lovla blev lanceret i Danmark den 1. februar 2021 og har i dag over 30.000 danske brugere. Trods den hurtige tilslutning, havde Lovla brug for hjælp til at formidle og pege platformen i den rigtige retning for at slå igennem og etablere sig på et konkurrencepræget marked. 

Løsningen

Gennem en omfattende rebranding, bestående af en ny brandidentitet og strategi, blev Lovla re-lanceret med payoffet ’Vi tager kærlighed alvorligt’.  Strategien blev understøttet af en PR-lancering og markedsføringskampagne, der satte kærlighed på dagsordenen.

LEAD blev tilknyttet som Lovlas faste PR- og kommunikationsbureau i Danmark, og fik til opgave at positionere Lovla – ikke bare som Danmarks nye datingplaform, men også som en etableret aktør på datingmarked. Indsatsen har medført en bred pressedækning og opmærksomhed, der har skabt synlighed både på skærmen, i bussen og radioen, samt i en række af landets største dagblade og livsstilsmedier.

Ambitionen er, at Lovla over tid skal blive den førende datingplatform i Danmark, og senere Europa, og en thought leader indenfor datingbranchen, der formidler kærlighed mellem mennesker, uden selv at tage rampelyset.

Resultatet

Public Relations

Sammen med Lovla har vi sikret en solid mediedækning med omtaler i bl.a. i Børsen, Go’ Morgen P3, B.T., Alt For Damerne, ELLE, Go’ Morgen Danmark mv.

Branding bureau København

Etablering af et nyt brand på det danske marked

LovlaBusCrop
Lovla UI
Lovla Computer Side