Opgaven
Lovla er Danmarks nye danskproducerede datingplatform, der har slået op med overfladisk dating for at tage kærligheden alvorligt – også når den formidles digitalt.
Lovla er designet til at give danskerne bedre matches og tilbyder den mest specialiserede kærligheds-algoritme på markedet, som matcher brugere på ud fra bl.a. værdier, personlighed, kultur og hvor de er i sit liv. Lovla blev lanceret i Danmark den 1. februar 2021 og har i dag over 30.000 danske brugere. Trods den hurtige tilslutning, havde Lovla brug for hjælp til at formidle og pege platformen i den rigtige retning for at slå igennem og etablere sig på et konkurrencepræget marked.
Løsningen
Gennem en omfattende rebranding, bestående af en ny brandidentitet og strategi, blev Lovla re-lanceret med payoffet ’Vi tager kærlighed alvorligt’. Strategien blev understøttet af en PR-lancering og markedsføringskampagne, der satte kærlighed på dagsordenen.
Lead Agency blev tilknyttet som Lovlas faste PR- og kommunikationsbureau i Danmark, og fik til opgave at positionere Lovla – ikke bare som Danmarks nye datingplaform, men også som en etableret aktør på datingmarked. Indsatsen har medført en bred pressedækning og opmærksomhed, der har skabt synlighed både på skærmen, i bussen og radioen, samt i en række af landets største dagblade og livsstilsmedier.
Ambitionen er, at Lovla over tid skal blive den førende datingplatform i Danmark, og senere Europa, og en thought leader indenfor datingbranchen, der formidler kærlighed mellem mennesker, uden selv at tage rampelyset.
Resultatet
Sammen med Lovla har vi sikret en solid mediedækning med omtaler i bl.a. i Børsen, Go’ Morgen P3, B.T., Alt For Damerne, ELLE, Go’ Morgen Danmark mv.
Etablering af et nyt brand på det danske marked