Peter Albæk

Group Client Lead & Associated Partner

Peter er specialiseret i politikudvikling, Public Affairs og lobbyisme med et særlig fokus på sundhed, life science og den danske velfærdssektor. Peter rådgiver om analyse, strategi og eksekvering inden for både faglige og politiske emner og komplekse beslutningsprocesser, og han tror på, at bæredygtig politisk innovation skabes gennem dialog og partnerskaber med en bred vifte af interessenter og beslutningstagere. Det skaber positiv forandring i samfundet samt solide resultater og værdi for kunderne.

Peter har en fortid som embedsmand og ministersekretær i Sundhedsministeriet og som konsulent og partner i flere kommunikationsvirksomheder gennem mere end 20 år. Han har været i LEAD Agency siden 2010. Peter er cand. scient. pol fra Københavns Universitet og har gennem årene deltaget i og selv undervist i Public Affairs i flere sammenhænge. Peter har også medvirket i arbejdet med udvikling af kommunikationsbranchens etiske regler om god lobbyisme.

Peter har bl.a. løst opgaver for Novo Nordisk, Roche, Sundhedsstyrelsen, Novartis, Lif og Trial Nation.

Peter nørder politik dag ud og dag ind – med et særlig blik for sundhedspolitik. Han starter dagen med aviser og P1 Morgen og slutter som regel med Deadline. Peter henter energi og inspiration i madlavning, vinsmagning, litteratur – mest af faglig karakter – og en god fodboldkamp på tv. Han har en fortid som formand for Børns Vilkår, og er i dag bestyrelsesformand for Mentorbarn, Joannahuset samt bestyrelsesmedlem i Arla Fonden.