Finder du fakta i data og indsigter i analyse, og kan du dokumentere resultaterne af en effektiv brugerrejse? Hos LEAD søger vi en digital profil, der kan understøtte vores kreative og strategiske arbejde med kommunikation. En profil, der kan konstatere og løse problemer gennem solid viden inden for analyse og har forståelse for effektmåling på tværs af kanaler.

I en digital verden bliver kravene til kommunikation stadig større og mere komplekse. Det kalder på øget viden om samtaler, målgrupper og ikke mindst tilpasningsparathed i forhold til både forretning og produkt – og selvfølgelig også til, hvordan vi formidler begge dele.

Hos LEAD ved vi, at den information, vi kan trække fra digitale platforme, er en nødvendig ressource til at arbejde med holdningsbearbejdning og brandopfattelse på vegne af vores kunder – og ikke mindst dokumentere vores arbejde. Det er denne intuitive forståelse for det digitale, vores kunder efterspørger i stigende grad. Vi søger derfor en teknisk specialist, der er hjemmevant i platformene, kan se systemer i data og bidrage til både det indledende arbejde med at udpege og underbygge indsigter og til at udvikle adfærds- og konverteringsrejser for målgruppen.


Hvem er du?

Du har en teknisk baggrund og er en ambitiøs håndværker og problemløser ud i det digitale. Du kombinerer klassiske desk research-analysediscipliner og tunge Excel-ark med data fra hjemmesider og sociale medier. Og ligesom dine kommende kollegaer kan du ikke lade være med at undersøge det nyeste indenfor dit fag og felt.

Du elsker at være i værkstedet, men du har også mod på at præsentere dit analysearbejde. Og så er du allerede hjemmevant i analyseredskaber som:

  • Google Analytics, Google Trends, SEM Rush
  • Social media Insights (Business Manager, YouTube-, LinkedIn- og Twitter Analytics samt annonceværktøjerne)
  • Programmer som Brandwatch, Ahrefs, Hotjar og Sparktoro
  • Og helt sikkert andre systemer, vi (endnu) ikke kan namedroppe 

Dine kompetencer er du begejstret for at spille ind i vores arbejde på tværs af PR, corporate branding, public affairs og kampagner. Du kommer derfor til at styrke vores fælles arbejde med:

  • Indsigter og konceptudvikling
  • Segment- og målgruppeanalyser
  • Temabaserede netværksanalyser
  • Brugerrejser
  • Anbefalinger omkring markedsføring og seeding
  • Måling og dokumentation af kommunikationsindsatser


Om LEAD

HVERT ORD TÆLLER. Det er vores motto, fordi omhu i dit ordvalg og kreativitet i din kommunikation gør en forskel. Hos LEAD udvikler vi strategisk kommunikation, der skaber konkrete resultater gennem sans for detaljen, det store samfundsbillede, modtagerens udgangspunkt og ordets magt. Sammen kan og vil vi lave kommunikation, der kan ændre verden til det bedre.

Vi tror på, at de bedste løsninger og den høje kvalitet opstår, når inspirerende mennesker samles, og når nysgerrigheden og kommunikationsfagligheden stortrives.

Hos os får du en arbejdsplads med ambitiøse kommunikationsmennesker, der uden tvivl vil være nysgerrige på dig og dine kompetencer. Vi er et hus med forskellige fagligheder og personligheder, der kigger på kommunikationsudfordringer med forskelligt kompetencesæt - men som elsker at lære af hinanden og arbejde sammen om at påvirke samfundet til det bedre. Derfor har vi også en bæredygtighedsprofil og mål, og vi sætter en ære i at udvikle os på dette område også.

Send dit CV og en kort motiveret ansøgning til Anita Baun Hørdum på

Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt og indkalder løbende til samtaler.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte digital chef Nathalie C. Larsen på 24 80 87 02